Sunday 4 October 2015

Bersihkan Habuk...

Assalamualaikum

Selamat Malam!
Apa benda yg bersihkan habuk tu ye? huhuhu, dah berhabuk blog umee ni.. 
tak dibuka-buka berkurun lamanya!!! Umee bz yang teramat! tak sempat nak uruskan masa dengan bijak lagi. Hentam kromo, janji perkara yang patut diselesaikan... dapat diselesaikan dengan sempurna. 

Yang agak xbeberapa penting tu, kita buat perlahan-lahan dan bila ada masa lapang. Ermmm, bukan lah umee cakap ber-blogger ni xpenting, tapi.. umee ada yang lebih penting dari blog ni!!! Lagipulak, masa berlalu begitu pantas. Sekejap je dah hari rabu, sekejap je dah hari minggu. Hari minggu pula, ada tak ada masa, umee kena luangkan juga masa bersama anak-anak dan suami! Gotong-royong ke, bersihkan rumah ke! Apa-apalah... untuk aktiviti bersama famili ni.

Umee sekarang...
adalah seorang surirumah tangga merangkap bisnes woman secara kecil-kecilan! Agak mencabar dunia yang umee lalui sekarang, tapi, umee enjoyyyy... Secara jujurnya, ada masa umee boleh menangis, ada masa umee boleh stressssss, dan ada masa...umee boleh menghargai apa yg sedang umee lalui sekarang ini.

Sangat mencabar hidup sebagai surirumah bekerjaya ni. Tapi, umee tanamkan azam!!! umee cakap, kuat dan umee suka hidup yg berombak ni, barulah rare kannn!!! apalah rasa... kalau hari-hari yang kita lalui tu, sama sahaja setiap hari... dan lebih tepat lagi, berjalan sahaja..tanpa jatuh-jatuh!!! Sesekali kita kena rasa juga jatuh ni, baru ada umppph.. 

So umee sangat-sangat bersyukur! sebab umee dapat besarkan anak depan mata dan tengok mr.asben umee 24 hours..(haha.. mengarut lah) - umee rasa, semenjak umee jadi surirumah bekerjaya ni, lagi jarang nak spent time bersama kot!!! yelah, dia sibuk bengkel kereta dia -umee sibuk design umee. setakat jalan laga2 bahu je lah...(bukan sibuk kerja sangat, tapi kami berdua memang kena sangat-sangggat bekerja untuk 5 mulut di rumah ni).

Anak-anak pergi sekolah dan balik sekolah dalam pemerhatian kami, pakai-makan anak kita yang sediakan, dan yang paling berharga-kita dapat solat berjemaah bersama anak-anak syurga dan suami! Umee, lebihkan hal rumahtangga daripada hal bisness! sebab, bila dirumah, tanggungjawab tu semakin bertambah bilamana semuanya depan mata! kalau nak buat-buat tak nampak tu... aishhh sakit mata rasanya! tapi bila nampak dan uruskan hal rumah... sakit telinga pulak -bila customer bising mana design, mana artwork, mana itu.. mana ini.. argggghhhh!!! hampir pengsan jugalah memula handle tanggungjawab sebagai surirumah bekerjaya ni! tapi, lama kelamaan, dapatlah umee balance kan masa tu sedikit demi sedikit. Yang banyak membantu juga, en asben yg selalu memberi kata-kata sakit hati kan!!! -dia cakap memang sakit hati, tapi sebenarnya itu realiti! 

okaylah, umee lap habuk sedikit sajalah malam ni, sebab nak lap habuk kat tilam pulak kan (hihihi).. so, semoga umee diberi kesempatan masa esok atau lusa untuk umee meng-update balik ilmu-ilmu yang bermanfaat ataupun kongsikan perkara yang bermanfaat dalam blog umee ni!

Bila dihitung saat dan ketika kita dalam dunia ni, hanya cebisan kecil sahaja baki sisa hidup yang tinggal, entahkan esok, lusa kita sudah berada dalam dunia yang lain.. Nah, jika tiada memberi ruang masa untuk satu perkongsiaan, bila masa lagi kita akan berkesempatan kan? so, gunakanlah masa yang ada ni, untuk memanfaatkan kehidupan kita yang sementara ini! Mungkin diri yang pendosa ini akan dapat juga menjejakkan kaki ke syurga Allah, dengan perkongsian yang tak seberapa disini.

salam sayang
-umee

No comments:

Post a Comment