Monday 6 July 2015

Mencari lailatulqadar vs menerima qada' dan qadar Allah...

Malam lailatulqadar akan berlaku pada 10 malam terakhir ramadhan!!!
Bila sebut 10 malam terakhir, bermakna ramadhan jua akan berakhir... Namun, dimana kita dalam bulan ramadhan ini?  Masih mencari dan teruskan pencarian atau menangguhkan pencarian? Walau apa jua yg kita kejar... semoga ramadhan kita tidak ketinggalan dan berdoalah agar kita akan ketemu ramadhan yv akan datang!!!

Umee,
Mencari lailatulqadar didalam keredhaan menerima qada' da n qadar Allah swt...

Ya, umee disini menghitung setiap saat untuk dibawa ke dewan bedah! Ianya hanya sikit dan masih boleh dikira minor operation! Tetapi infact...ianya major operation bagi para mediks!!!

Umee terima qada' n qadar Allah ini dan mengganggap ianya kecil untuk meringankan sedikit mainan perasaan yg telah diamuk kencang sejak beberapa hari yg lalu!!! Sedikit bagi pemahaman umee sebagai insan kerdil di muka bumi Allah ini. Sebab, ianya hanya membuang ketulan batu di tepi telinga. Walau bagaimanapun, ianya besar dan mempunyai risiko yg tersendiri!!! Tapi, siapa kita untuk memandai2 dalam qada' n qadar Allah swt ni?... jika rezeki diizinkan wajah ini kekal begini, alhamdulillah!!! Dan jika ditakdirkan jika wajah ini berubah daripada asal... ya, juga alhamdulillah!!!

Sebab apa? Sebab Allah swt yg mengkehendakkan ianya terjadi pada diri umee... kita tiada hak untuk mempersoalkan kerja Allah swt. Yg umee harapkan, supaya umee terus tabah dalam setiap yg diperuntukkan untuk umee!!! Semoga umee kuat dan semoga segalanya berjalan dengan lancar!!!

Dan umee juga berharap agar umee didalam golongan org yang bersyukur atas apa jua keadaan. Dan tak lupa juga... umee masih mengharapkan, agar umee masih diberi kesempatan untuk melihat dunia ini lagi dan masih ada masa untuk memperbaiki kesilapan lepas dan meneruskan melakukan semua kebaikan atas setiap saat yg umee lalui selepas ini.. in shaa allah...

#bersyukur #redha #iniTakdirku #husnuzon

Salam sayang,
Umee....

No comments:

Post a Comment